Ξεκινούν τα έργα του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακκαβιά
Έπειτα από δύο δεκαετίες αναμονής, το έργο του οδικού άξονα Ιωαννίνων–Κακαβιάς περνά από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση. Πρόκειται για τη φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού και ουσιαστικά την ολοκλήρωσή της, με τη διαφορά ότι το νέο τμήμα δεν θα έχει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας αλλά τρεις, γεγονός που το καθιστά τεχνικά υποδεέστερο.
Περίπου έξι μήνες μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης –που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο στο Καλπάκι–, πλησιάζει η στιγμή να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο ανάδοχος του έργου, ο όμιλος ΑΒΑΞ, ανακοίνωσε πως οι χωματουργικές εργασίες θα αρχίσουν εντός του Ιουνίου. Μέχρι τότε, συνεχίζονται οι μελέτες, η εγκατάσταση των εργοταξίων και οι απαλλοτριώσεις για τη διαμόρφωση των αναγκαίων εκτάσεων.
Ήδη από τις αρχές Απριλίου, το Υπουργείο Υποδομών έχει εγκρίνει προκαταβολή ύψους 10,5 εκατομμυρίων ευρώ στην κατασκευάστρια εταιρεία, με στόχο την έναρξη των προπαρασκευαστικών εργασιών.
Ο νέος οδικός άξονας θα έχει συνολικό μήκος 69,5 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει δύο βασικά σκέλη:
- Ιωάννινα – Καλπάκι (46,4 χλμ.): Κατασκευή νέας οδικής χάραξης.
- Καλπάκι – Κακαβιά (23,1 χλμ.): Αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος δρόμου.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό 289,3 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ (310 εκατ. με ΦΠΑ). Ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει επίσης:
- Απαλλοτριώσεις γης
- Μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας
- Αρχαιολογικές έρευνες
- Προαιρετικές συνδέσεις με το αεροδρόμιο και τη Βιομηχανική Περιοχή Ιωαννίνων
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται σε 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή έως τον Ιούνιο του 2029.
Η δημιουργία του άξονα αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις υποδομές της Ηπείρου, προσφέροντας οφέλη στην τοπική οικονομία και το εμπόριο. Παράλληλα, θα ενδυναμώσει τη σύνδεση της περιοχής με την Αλβανία και τα Βαλκάνια, καθώς αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.