«Το ασχημόπαπο των Βαλκανίων»: Το Yugo, ένα από τα αυτοκίνητα που αγαπήθηκαν στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της χαμηλής τιμής του, ετοιμάζεται για μια δυναμική επιστροφή, προσαρμοσμένη στο σήμερα.
Υπήρξε μια εποχή που το θρυλικό Yugo αποτελούσε τη δημοφιλέστερη επιλογή για όσους αναζητούσαν ένα οικονομικό και απλό αυτοκίνητο, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες. Οι νεότερες γενιές ίσως να μην το γνωρίζουν, αλλά το μικρό και προσιτό αυτό μοντέλο ήταν συνώνυμο της αξιόπιστης μετακίνησης, ήδη από τη δεκαετία του 1980.
Το Zastava Yugo, συχνά αποκαλούμενο ως «το ασχημόπαπο των Βαλκανίων», φαίνεται πως ετοιμάζεται να επιστρέψει στη γραμμή παραγωγής. Στόχος του είναι να προσφέρει μια προσιτή λύση αστικής μετακίνησης, καλύπτοντας το κενό που έχει προκύψει στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω της απουσίας οικονομικών μοντέλων. Παρότι το αρχικό Yugo έχει βρεθεί σε λίστες με τα χειρότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών, είχε καταφέρει να αποκτήσει το δικό του φανατικό κοινό.
Σήμερα, οι καταναλωτές που κάποτε θα επέλεγαν ένα Yugo, φαίνεται να στρέφονται προς μάρκες όπως η Dacia, αναζητώντας ένα αυτοκίνητο που να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή αξία σε σχέση με την τιμή του, διατηρώντας παράλληλα την αξιοπιστία απλών και δοκιμασμένων μηχανικών λύσεων.
Το νέο Yugo σχεδιάζεται να κυκλοφορήσει με κινητήρα εσωτερικής καύσης, διατηρώντας το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Αντί να αναπτύξει δικά του μηχανικά μέρη και πλατφόρμα, η παραγωγή θα βασιστεί σε εξαρτήματα από τρίτους κατασκευαστές, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει η δυνατότητα εξέλιξης μιας νέας αρχιτεκτονικής.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμε ςπληροφορίες, ήδη καταβάλλονται προσπάθειες για την υλοποίηση του πρώτου πρωτότυπου, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα το 2027 στην έκθεση Belgrade EXPO, το σημαντικότερο εκθεσιακό γεγονός στη Σερβία.
Ο ιθύνων της «αναγέννησης»
Πίσω από την αναβίωση του Yugo βρίσκεται ο Dr. Aleksandar Bjelić, ένας Σέρβος πανεπιστημιακός με ισχυρές διασυνδέσεις στη βιομηχανία του αυτοκινήτου. Για τον σχεδιασμό του μοντέλου, έχει «επιστρατεύσει» τον σχεδιαστή Darko Marčeta, με σκοπό τη δημιουργία μιας νέας, σύγχρονης ταυτότητας για το ιστορικό αυτοκίνητο.
Yugo: Από τη Γιουγκοσλαβία στη Σερβία

Το Yugo ήταν ένα γιουγκοσλαβικό αυτοκίνητο, κατασκευασμένο από την εταιρεία Zastava Automobiles στη Γιουγκοσλαβία. Μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, το εργοστάσιό του βρισκόταν στη Σερβία, όπου και συνέχισε να παράγεται μέχρι το 2008.
Για τους ανθρώπους που ζούσαν στην πρώην Γιουγκοσλαβία, το Yugo δεν ήταν απλώς ένα αυτοκίνητο – ήταν μέλος της οικογένειας και ένας πιστός φίλος. Το πρώτο Yugo παρουσιάστηκε στον Γιουγκοσλάβο ηγέτη Τίτο το 1978, και παρότι, σύμφωνα με φήμες, δεν εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα, η παραγωγή του θρυλικού αυτού μοντέλου έφτασε τις 784.428 πωλήσεις.
Η συναρμολόγησή του πραγματοποιούνταν στο εργοστάσιο της Zastava στο Κραγκούγιεβατς, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 έως το 2008.
ΠΗΓΗ:https://www.neolaia.gr/2025/02/19/yugo-to-istoriko-amaxi-epistrefei-stin-agora-oles-oi-leptomereies/