Κι ενώ το θεατρικό ταξίδι του ¨Νυχιανγκ¨ συνεχίζεται για δεύτερο τετραήμερο παραστάσεων στο Θέατρο Κύκλος, η Άννα Γιακουμάτου, ή διαφορετικά η ” Κάλλια”, μιλά στην Σέβη Ευθυμίου και το Ioanninaabout.gr για τον ρόλο που υποδύεται, τις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει αλλά και τα όσα την γοητεύουν στο κείμενο της Ευαγγελίας Γατσωτή.
Θα ήθελα να μου πεις λίγα λόγια για την παράσταση και τα συναισθήματά σου όταν πρωτοδιάβασες το έργο
Στην παράσταση ερμηνεύω τον ρόλο της Κάλλιας. Η πρώτη επαφή μου με το κείμενο της Ευαγγελίας Γατσωτή ήταν στο πρώτο ανέβασμα του «Νυχιάνγκ» στο Θέατρο Πορεία στην Αθήνα. Έμεινα έκπλητκη από τις συγγραφικές ικανότητές της.
Η ίδια ήταν μόλις 19 ετών όταν ολοκλήρωσε τη συγγραφή του έργου! Πρώτη φορά ερχόμουν σε επαφή με ένα τόσο ενδιαφέρον και άρτιο -κατ΄ εμέ- σύγχρονο νεοελληνικό έργο που από την αρχή έως το τέλος με κρατούσε σε πλήρη αγωνία. Από εκείνη τη μέρα μέχρι σήμερα αυτό το κείμενο δεν παύει να είναι το αγαπημένο μου. Ο ρόλος της Κάλλιας έγινε στόχος ζωής και ήλπιζα κάποια στιγμή να τον ερμηνεύσω. Στο κείμενο με κέρδισαν το έξυπνο και πηγαίο χιούμορ, η σκιαγράφηση των δραματικών προσώπων, η εκτύλιξη της πλοκής, η συχνή εναλλαγή των συναισθημάτων, η έμμεση και άμεση αναφορά σε υπαρξιακά ζητήματα, οι επιλογές της Κάλλιας που υπερβαίνουν τα όρια του «καθημερινού» και «κοινωνικώς αποδεκτού». Έτσι, όταν διάβασα το έργο, έχοντας επιλεγεί για τον ρόλο, προσπάθησα να αποδεχτώ την 28χρονη Κάλλια και να καταλάβω την βαθύτερη σχέση της με την Αργυρώ την αισθητικό της, που την γνωρίζει προσωπικά. Στην παράσταση, οι θεατές θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις που διακόπτουν την ιεροτελεστία του μανικιούρ στο σπίτι της Κάλλιας. Από την αρχή ως το τέλος, η Αργυρώ παρατηρεί προσεκτικά τις αντιδράσεις της Κάλλιας μετά από κάθε τηλεφώνημα κι αυτή δυσκολεύεται να μιλήσει ελεύθερα. Οι συζητήσεις τους ποικίλουν. Η Κάλλια «φιλοσοφεί» κι η Αργυρώ την επαναφέρει στο «τώρα». Οι εκμυστηρεύσεις έρχονται σιγά σιγά, με αποκορύφωμα αυτή που τοποθετείται μετά την εμφάνιση ενός γράμματος. Σε όλη αυτή την προσπάθεια δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στη
σκηνοθέτιδα Μαρία Κατσουλίδη, η οποία με κάθε της σχόλιο μας ξεκλείδωνε, φρόντιζε να λύνει τις απορίες μας και να απαντάει στα ερωτήματά μας. Επίσης, η συμπρωταγωνίστριά μου, Άρια Κουρτέση, που ερμηνεύει την Αργυρώ, ήταν πολύ
βοηθητική και συνεργάσιμη. Στην επιμέλεια κίνησης, η Κική Μπάκα με κάθε της οδηγία με ενθουσίαζε και με βοηθούσε να ανακαλύψω τη σωματικότητα και την -επί σκηνής- κίνηση της Κάλλιας. Είμαι ευγνώμων για αυτή τη συνεργασία, για την οποία η Ison Theatrical Projects, και συγκεκριμένα ο Αποστόλης Τζίμας, έκανε το καλύτερο δυνατό για την υλοποίησή της. Φυσικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη συγγραφέα και φίλη μου Ευαγγελία που πίστεψε σε μένα.
Τι κοινά έχετε με τον ρόλο που υποδύεσαι και τι διαφορές κλήθηκες να γεφυρώσεις με τον χαρακτήρα;
Με την Κάλλια παρουσιάζουμε αρκετές ομοιότητες. Στο κείμενο φαίνεται ότι της αρέσουν τα γλυκά, ο καφές, η pop μουσική. Είναι ένα σκεπτόμενο ον, έχει αυτογνωσία και χιούμορ, της αρέσει η φιλοσοφία. Της αρέσει να βλέπει όνειρα και
εφιάλτες. Τόσο για την Κάλλια, όσο και για μένα, το ασυνείδητο έχει πρωταρχική σημασία για τη δικαιολόγηση της συμπεριφοράς και της διάπλασης του χαρακτήρα του ατόμου. Επιπλέον, της αρέσει να εξελίσσεται και να εμπνέεται από τους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής της. Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές καταστάσεις που την έχουν τραυματίσει και που με πολλή προσπάθεια μπόρεσε να ξεφύγει και να ορθοποδήσει. Είναι δυνατή, είναι ανεξάρτητη, σιχαίνεται τα στερεότυπα και τις κοινωνικές συμβάσεις. Όλα αυτά μας συνδέουν. Κλήθηκα να «γεφυρώσω» ελάχιστες διαφορές με τον ρόλο μου. Η πρώτη ήταν ότι η Κάλλια έχει μια αγαπημένη συνήθεια, να φτιάχνει τα νύχια της. Της αρέσει πολύ να δοκιμάζει χρώματα και να εκφράζει τα συναισθήματά της στον «καμβά του νυχιού». Επίσης, έχουμε διαφορετικό επάγγελμα και είναι 28 ετών. Εγώ είμαι τέσσερα χρόνια πιο μικρή. Δεν είναι μεγάλη διαφορά, αλλά συνηθίζω να λέω «παραπάνω χρόνια, παραπάνω εμπειρίες». Η Κάλλια ανατρέπει την τάξη με τις πράξεις της. Θα λέγαμε ότι
διαπράττει «ύβρη» και ότι υπερβαίνει τόσο τα δικά της όρια όσο και της υπόλοιπης κοινωνίας· της κοινωνίας που υπακούει στο κατεστημένο. Αυτό ήταν το δυσκολότερο που κλήθηκα να «γεφυρώσω», λόγω μιας συγκεκριμένης κατάστασης που δεν θα ήθελα να προδώσω. Βέβαια, έχει όλα τα δίκια με το μέρος της. Κι αυτό την ανάγει σε μία ριζοσπαστική, δυναμική και διεκδικητική γυναίκα της νεοελληνικής δραματουργίας.
Οι ηρωίδες του έργου περνούν μέσα από διάφορες συναισθηματικές διακυμάνσεις. Πόσο εύκολο είναι να ισορροπήσεις αυτή την τραμπάλα συναισθημάτων;
Η Κάλλια από την αρχή του έργου μέχρι το τέλος περνάει πολλά στάδια συναισθηματικών διακυμάνσεων. Πρέπει να διαχειριστεί ό,τι προκύψει. Δεν είναι μόνη της. Προδίδεται στην Αργυρώ και δεν μπορεί ακριβώς να εξηγήσει τι της
συμβαίνει. Φοβάται την αποκάλυψη. Είναι πιο εύκολο να είμαστε μόνες ή μόνοι με τους «δαίμονές» μας. Η Κάλλια θέλει να ξεφύγει αλλά διστάζει. Μέχρι να φτάσει στη λύτρωση θα γελάσει, θα κλάψει, θα θυμώσει. Η Κάλλια έχει απενοχοποιήσει τις
πράξεις της. Έχει την επίγνωση της κατάστασης στην οποία η ίδια έχει υποβάλει τον εαυτό της. Η ισορροπία είναι δύσκολο να υπάρξει. Η Κάλλια δεν μπορεί να κρυφτεί από την Αργυρώ. Η σχέση μεταξύ τους είναι δυνατή, λόγω παρελθόντος και κοινών βιωμάτων, αλλά υπάρχει χάσμα, τόσο ηλικιακό όσο και αντίληψης. Το έργο βρίθει συναισθηματικών διακυμάνσεων κι αυτό ακριβώς το κάνει τόσο πολυδιάστατο και ξεχωριστό. Ως ηθοποιός, νιώθω πως πήρα αρκετά μαθήματα δουλεύοντας από τις αρχές του Νοέμβρη για την παράσταση. Τόσο το έργο, όσο και οι συναδέλφισσές
μου, η Άρια, η Μαρία και η Κική, με «πλούτισαν» και μου έμαθαν νέα πράγματα… και αυτό αποτελεί ζητούμενο για κάθε νέα συνεργασία.
Τέλος θέλω να μου υπογραμμίσεις την αγαπημένη σου φράση από το έργο.
Δεν μπορώ να υπογραμμίσω μόνο μία φράση από το Νυχιάνγκ. Οι δύο αγαπημένες μου ατάκες και οι πιο χαρακτηριστικές για την Κάλλια είναι οι εξής: «Υπάρχουν πράγματα που δεν μπορείς να καταλάβεις και θέλω να τα κρατήσω για τον εαυτό μου» και «Δεν είναι πάντα εμφανείς οι ρωγμές».
ΙNFO
Ημ/νίες Παραστάσεων: 24,25,26,27 Ιανουαρίου
Toποθεσία: Θέατρο Κύκλος
Ώρα έναρξης: 21.15
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 6944978881